søndag 14. desember 2008

Pepperkakebakedag!


I dag har vi bakt pepperkaker, lagde delene til et lite pepperkakehus også, det gjenstår å se om vi får det sammen...

Vesla som bakersvenn...




Legger dere merke til lyset på kjøkkenbenken...vel, det var ikke bare pepperkakehusveggen som ble litt brent..kremt..kjøkkenhyllen min trenger litt hvitmaling!!

Tror hver gang jeg gjør noe for tiden så kludrer jeg det til en smule, tabbekvoten begynner å bli liten...del 2 kommer i snart ;-P

Ønsker alle en koselig 3.søndag i advent.

10 kommentarer:

Anne-Berit sa...

Den tabben med stearinlyset gjorde min mor også en gang.Lyset sto i en veggseksjon,og over var det et barskap,som det ofte var på gamle veggseksjoner.Du kan si det ble temmelig bunnløst det barskapet,hihi.Så etter det ble det veggseksjon uten barskap,men det kunne jo gått mye verre.Det har vi sett nok av på nyhetene i det siste.
Så flink veslejenta er som hjelper til med pepperkakene,kjekt å være flere om det.Ha ei fin ny uke!

Prinsesse Elin sa...

Slik har jeg også gjort. Jeg brenner hyllene stadig. Å da er det bare frem med malingspannet og flikke over.
Jeg valgte bilde 3. Eller rettere sagt prinsessa valgte bilde 3.Men jeg elsker bilde 1 jeg. Så det har jeg forstørret opp og skal ha på veggen.
Ha en herlig dag:O)

Mitt hvite hus sa...

Uff da, må passe godt på levende lys vennen:O=)
Det er fort gjort med levende lys. Men så fint at du har med en hjelper i bakingen da:O=)

Klem Kerstin

Fjordheim sa...

Tror det er mange hyller og veggseksjoner som har fått noen svimerker opp igjennom. Godt at dere var der. Da kan en i hvert fall få slukket det når det begynner å lukte till brent.
Ser ut som dere koset dere. Det err ikke mye som er koseligere enn å bake sammen med ungene.
Ønsker deg ei flott uke :)

liven sa...

Uff.....det er litt skummelt også!!
Har stor respekt for brennende lys!!
Som hun jobber jenten din!!
Her skal vi også bake i kveld:o)
Mine to jenter og jeg.....
Synest det er så koselig.......
Kos deg i førjulstiden:o)

Miss.T sa...

Off då, må passe godt på levende lys nå i disse branntider... ( ammetåke og kanskje spiller deg et puss av og til ) hehe.
Koselig julestemning var det iverfall på kjøkkenet ditt. Koselig med julegardiner !!!

Merethe sa...

Nei har du sett:)
Kjempefine julegardiner du har. Er slettes ikke noe galt med de, de var kunn maks upraktisk hos meg. Nesten så jeg fikk vondt da jeg klipte i de..

Ha en fin adventstid:)

Anita sa...

Så flinke dere har vært med og stemningen er på topp! Med skikkelig levende lys og greier;0) Godt det stoppet med bare litt brann da! Du klarer på ett eller annet vis og smette inn dine innleggg akkurat når jeg ikke følger med også oppdager jeg det helt tilfeldig noen dager senere! Syns dere får til masse jeg med to såååå små gull! Idag har jeg begynt å bae SarahBernard! delene avkjøles nå, men er nok straks klare for neste etappe! Lillemor sover og de store kommer straks hjem fra skolen! Har forresten sydd ett par poser som mine vaksehjelper skal få til jul med litt godis i! +++ Nå skal jeg kose meg 10min til også er det fullt hus her! Kos deg du også! Klem!

Fjordheim sa...

Ja jeg er din hemmelige venn. Hva var det som avslørte meg. Tenkte på det før og rett etter jeg hadde sendt gaven, at jeg ikke måtte legge ut noe som var likt det jeg hadde sendt til deg.
Men i det siste har jeg ikke tenkt så mye på det.
Ha en flott kveld :)

Fjordheim sa...

Var tilbake å såg på gaven du fikk, og ser jo at det er flere bilder jeg har lagt ut i det siste som kunne avsløre meg.
Ja, ja. Slik er det når en lider av kortids hukommelse. he,he
Ha en fortsatt god kveld :)