lørdag 20. desember 2008

Når katten er borte danser musene på bordet!


En ting er sikkert denne katten hadde nok ikke giddet løpt etter noe mus, makelig anlagt som han er.
Men musene danser gjerne på bordet, det vil si JEG ordner og styrer fælt når herr Fagerheim er borte..det vil si sover søtt i sin seng og aner fred og ingen fare.

Nå har han sikkert forventet å våkne til julepyntet hus i lengre tid, kan tenke meg sjokket var stort da han våknet opp for noen dager siden.
..


Jeg løper jo opp noen ganger i løpet av natten, minstemann krever påfyll og mamma er på plass.
Herr Fagerheim sover godt videre med en liten brølende ved siden av seg for han vet mor ordner opp.
Men da den prektige husmoren sovnet og ikke fikk gjort seg ferdig, var det sikker veldig festlig å stå opp med en ett åring som er høyt og lavt, og finne 1.etasjen slik!!!!




Ikke bare klarer jeg nesten sette fyr på kjøkkenet, jeg gjorde denne tabben med å sovne av 2 ganger!!
Dette var den verste for jeg pakker jo gaver i hele første etasjen, holder ikke med å bruke spisebordet som normale husmødre gjør.
Andre gangen var det papirklipp og stempel-utstyr utover hele stuen...


(vesla føler seg nok bare hjemme for rommet hennes ser gjerne slik ut hvis jeg ikke har sett meg lei på masing om rydding eller bare tatt det selv..)

Dette er mer hva det bruker å være når han står opp, jeg bruker gjerne timer på å rydde slik at det er i orden til morgenen, selv om jeg kan rote det utover igjen ganske fort.



Slik trodde han det så ut...

og lite ante han at det er mer slik her hver natt...

(Bildet tatt av Merethe da hun oppdaget hvordan det så ut da vi scrappet, det ser jo ikke bedre ut på kjøkkenet og spisestuen...trenger da plass må skjønne..!)

Sjokket var verfall stort nok til at det var han som knipset bildene før han måtte foreta skadekontroll for en liten pjokk som løp rundt i et hav av gaver og julekort stæsh.
Ikke fullt så festlig da jeg hadde brukt timer på å sortere og fordele hvem som skulle ha hva, det systemet var jo ikke-eksisterende for mannen som bare så rotet.

Men nå er de fleste gavene pakket og levert, kortene er ferdige og postet så i morgen tidlig våkner han forhåpentlig til et julepyntet vasket hus;-D


Klem til dere alle som er innom og legger igjen hilsener, håper dere har mer kontroll og roter mindre enn denne tøtta med teflon-hjerne i ammetåka;-P




10 kommentarer:

Anne-Berit sa...

Vet du det er så deilig å se at det ikke bare hos meg det flyter når jeg holder på med noe,for eksempel sying.Jeg laget meg jo syrom på sønnen sitt rom for ei stund siden.Men etter ei stund føltes det så ensomt å sitte oppe på det rommet,at symaskinen havnet på kjøkkenbordet igjen.Og da er det ikke bare på kjøkkenet det blir rot det kan jeg love deg.Vi bor jo i husene,og da må det kunne brukes,vi rydder jo når vi er ferdige,ikke sant?Ha ei flott siste adventshelg!

Mitt hvite hus sa...

Hvis det er en trøst , så har det sett sånn ut hos meg også. Når jeg rydder så rydder jeg rotet bort på et annet bord og må rydde det videre så videre. Det blir alltid mer rot før det blir ryddig.
Men nå er roen senket seg i huset, det meste er klart.
Nå skal jeg nyte det julepyntede huset, kose meg disse dagene:O=)

Ønsker deg en riktig god jul .
Klem Kerstin

Monika sa...

Heia i natten
Bra det ikkje er berre hjemme oss hos noen roter om natta :)

Jo da - kjenner meg igjen, har sy, hobbyrom på loftet.

MEn no er scrappetinga kommet ned,
og skrekk og gru da vi skulle rydde
på stua i dag.

trengte noen timer for meg selv med å rydde og lage eit system på alt som var der - og eg klarte vel litt - heilt til i morgen - for da er det pån igjen - skal berre laga ferdig noen sider i ein album - eller var det to
ja der ser du - kommet at tellinga for lengst-
men no må eg prøve å finne senga
Smil fra monika

Stine sa...

Sååå nydelig bur med fugler! Hvor har du kjøpt det hen? Forresten; godt å se at det ikke bare er her det flyter over noen ganger. Kjøkkenbordet her er til tider overflommet av papir, bånd og lim, men det må de andre tåle!

Ha en fin jul :)

Hilsener fra Stine

Julies sa...

jeg sitter her å humrer for meg selv ! Det er utrolig hvor fort det kan forvandles fra himmel til h... Det er faktisk nok å skulle knipse noe bilder, det. Når alt er helt strøkent og du finner ut at her er det klart for noen blinkskudd... Men så må du bare flytte litt på den... og på den... og sette den der.. Og så er det plutselig fullt kaos alle steder..
Artig innlegg !

bb's forunderlige verden sa...

Det serakkurat likedn ut med meg :)
Det ligger 3 awarder inne på bloggen min til deg

Klaffen sa...

Hi hi , unnskyld at jeg ler men det var litt deilig å se at ikke alle er i rute og alltid har FULL kontroll! Gøy med en liten medhjelper da - iallefall godt ment! Fnis. Flinke deg sier jeg bare! klem

Belinda Renee sa...

Haha så bra.. Det blir vel sikkert ikke siste gangen han roter utover slik hvis du ikke unner deg selv litt søvn iblant.. Da kan du nok sovne flere ganger tenker jeg c",)Herlig.. Er det ikke artig med disse små du ?
Skal innover en tur i morra tenker jeg, skal hente noe julegaver på Kleive også må jeg få ut fingeren og komme med kortet til deg i det minste c",) Ringer deg :-)

Fjordheim sa...

Er nok ikke helt fritt for rot noen plasser ja.
Godt når en kan ha rotet i fred, ikke alltid lett å finne igjen noe visst andre prøver å rydde for en.
Men her er det sjelden det skjer.
Har nok noe rot å rydde opp i før julefreden kan senke seg.
Ha noen flotte dager :)

♥ Stines hverdag sa...

Hehe :) jeg følte meg hemme her jeg. Akkurat sånn, med ting overalt, er det ofte hjemme hos meg også. Godt å se at andre kan være like flink til å rote som meg ;) Og at det ikke bare er perfekte-hele-tiden-interiørblad-hjem....