søndag 28. desember 2008

I` m dreaming of a white christmas....


"Det er morrosamt med jula for dissa som er små..."

Det er dårlig med julesnø her på Kleive, men det er en hvit sky rundt huset ...jeg er utenfor og sprayer litt.
Naboene tror nok jeg er helt gærn for klokken har for lengst passert midnatt.

Men i morgen får vi se om julebukken, kransen og adventsstaken ble bra etter "snøfallet"




Vi har kost oss masse, hos foreldrene mine både lille juleaften og 2.juledag, og hjemme.
Dessverre har Martin blitt syk, men så lenge det er "bare" feber så skal vi ikke klage. Lillemann er en tapper kar og tussler rundt ganske så blid med det slørete blikket.

Martin etter x antall julesjokolader, finskjorten har for lengst havnet til vask, klarer sitte stille som et tent lys og se Drømmehagen på tv.
Det er det eneste programmet han bryr seg om, han er artig der han sitter å gynger i takt med musikken og vinker tilbake til Hinkel pinkel og Makka pakka....og hva de ellers heter!


Juleaften var kjempekoselig, bare vi alene med god mat, juleprogram på tv og maange gaver.
Ei fornøyd tulle i ny morgenkåpe etter noen timer med gaveutdeling.
Og vi har sittet på loftstuen og jodlet Abba sanger alle mann, til og med Herr Fagerheim!
Var artig med Singstar, ekstra fornøyd jeg i og med at jeg fikk mest poeng hehe..;-D
(kremt..ikke noe å si på konkurranseinstinktet...!)

Jeg fikk så mye fint, det gjorde vi alle, men bildene jeg tok ble heller dårlige.
Men som dere ser fikk vi mye til Nisseserviset og det var supert.


På kjøkkenet er det ikke bare jentene som har kost seg med maling..jeg har i flere år hatt lyst til å male flisene over kjøkkenbenken, og dagen før juleaften ble det malt litt...




Synes selv det ble veldig fint med forandring, ikke så "rotete" liksom.

Vel, kan jo ikke bare sitte å spise julegotter, fet mat og dra i selskap, så jeg holder på med et lite maleprosjekt i 2.etasjen også, det får dere se senere.

Nå skal jeg finne loppekassen, i dag skal vi feire bursdagen til Merethe.



"Det er fremdeles morrosamt med jul..."

Håper dere koser dere masse i romjulen, slik som oss, snart er det et nytt år!

8 kommentarer:

Monika sa...

fortsatt god jul til deg og dine søte engler
Her har vi kvit jul - og det er koselig.
Har kommet inn fra fjøsen og koser meg i eit stille julehus
og ser på ein utrolig vakker himmel - i dag blir det ein fine dag
Juleklemmer fra monika

Mitt hvite hus sa...

Så herlig innblikk i julefeiring din da. Nydelige barn du har. Flisene under skapet ble kjempefin etter du har svingt malekosten.

Blir spennende å se hvilket prosjekt du har begynt med:O=)

Kos deg Klem Kerstin

Linda sa...

Hei Aina!Så flott det ble på kjøkkenet ditt.Ser ut til at jentene koser seg med maling.Her fikk jentene makrame,julaften på morgenen.Morro med abba singstar da.Hi,hi.Flotte bilder av barna.
Fortsatt god romjul.
Klem fra Linda :))

Klaffen sa...

Så fine bilder du viser - og ikke minst så herlige unger! Sånne fliser har jeg og, men leier så de blir IKKE malt - desseverre!Ønsker dere alle en herlig søndag. klem

Anne-Berit sa...

Hei,her var det koselig julestemning,herlige unger,og fine gaver.Kos dere videre i romjula.

liven sa...

Ser ut som dere har kost dere og hatt en fin julefeiring!
Til tross for sykdom!!
Som babyen har vokst da....den godklumpen:o)
Ble kjempefint med maling på flisene.....tenker du er fornøyd:o)
Kos dere og nyt de siste dagene i romjulen:o)

Brit. (lille meg) sa...

Koselig innlegg! Jeg måtte se inom deg igjen, synes du har en koselig blogg.
Ha en fin lille nyttårsaften:-)

Belinda Renee sa...

Så fint det ble med malte flis da du c",) Itte dumt c",)