tirsdag 30. desember 2008

Interiøråret 2008.

Jeg leste Emmelines innlegg om oppsummering av året 2008 interiørmessig, og tenkte at i år har jeg jo ikke gjort så mye, har jo liksom gått gravid mesteparten av året.
Men da jeg begynte å se gjennom bilder og bloggen fant jeg ut at en del ble visst gjort i år også, her er min årskavalkade!


Vi fikk jo besøk av en kompis av herr Fagerheim som hjalp oss med flislegging på badet, og da kom jeg på (og det trengtes ) å male på loftstuen.
Som tenkt så gjort, det ble lyst og fint,
.... og i samme slengen malte jeg symaskin-bordet og gjestesengen.



Mens de jobbet med badet, malte jeg panelet til baderoms-taket, taklister på veslas rom, to bokhyller og en kommode.


Nattevaktene på sykehjemmet pusset opp på ei stue mens jeg var hjemme i mammapermisjon, og jeg hjalp til med litt malejobb der.
Det ble mye stiligere og koseligere på stuen etter at vi så vågalt malte furumøblene sorte.
Det er gjort flere forandringer etter dette, nye trekk til sengebenken og nytt på veggene osv. men jeg har ikke bilder.
Mon tro hva vi skal finne på i 2009?
Jeg vet vertfall om noen vinduskarmer som skulle vært malt hvite ;0)


Jeg trodde jeg kunne skryte på meg at jeg hadde malt stuen hjemme hos mamma og hos søsteren min men det var visst i fjor(snakk om å være i ammetåka nok en gang), men jeg hjalp moderen med maling av en stue i 2. etasjen, så jeg bidro litt, men bare en brøkdel av hva de gjorde for oss.

De kom her og fuget badet slik at vi kunne begynne å ta det i bruk.


Det gjenstår en del på det badet, taklister, skifte et vindu og dørlister, men kanskje det blir i år, etter at herr Fagerheim har fått operert armene som streiker.
Planene for 2009 er litt som i 2008: få inn de nye vinduene og satt opp veranda, men det spørs om vi har råd til å leie folk til å gjøre det, "gnage" på den stakkars familien vår om dugnad eller om herr Fagerheim blir frisk nok til å gjøre det selv.



Vi kostet på oss nye hagemøbler i år, men kunne ikke kaste de gamle, så de fikk forlenget levetid med noen strøk hvitmaling, samt plattingen ble beiset brun.
Den er bare midlertidig, det er planken som en gang skal brukes til veranda
.
Fikk også malt noen krukker og et par levegger, så jeg synes sommerens innsats var grei.


Vi fikk jo også endelig kjøpt Blogglandias sofa nr.1 og den har jeg sannelig dyttet rundt på, sammen med sjeselongen, har de vært prøvd ut i stuens alle møbleringsmuligheter.
Og herr Fagerheim måtte til slutt bytte om på tv og hengeskap(som jeg også har malt i år), var visst ikke noe lettere å møblere stuen med Herligheten i hvitt heller.
Og jeg har også fått vasket sofatrekk et par ganger i år;-P




Kjøpte også lekebord+ stoler til Martin, det har jeg selvfølgelig malt hvitt som så mye annet. Er det rart vesla er lei av hvitmaling...!!

Forandringer har det også vært på barnas lekerom, meg selv lik begynte jeg å male der rett før veslas bursdag i august, de innebygde skapene ble blå og hvit, gynge elgen ble lys blå, det samme med en gammel stol, kjøpmannsdisk og et bord.
Nå har det faktisk kommet inn en sovesofa og lenestol+ tv der inne, men det har jeg ikke tatt bilde av ennå, ide til innlegg i 2009;-)




Den gamle sittebenken ble hentet opp i dagslys fra kjelleren og frisket opp i hvitfargen. Den var på kjøkkenet, på spisestuen, lekerommet og tilbake til kjøkkenet, der den står i skrivende stund.


Sjenken fra søsteren min ble malt hvit på nytt...
Skapet vi fikk av foreldrene mine likeså....



Alt flyttet om etter dagsform og humør hehe...



Jeg fikk jo et innfall da jeg malte en kommode som skulle være stellebord til kommende baby, etter at søsteren og jeg fikk malt siste strøket på baderomstaket at jeg skulle bare male bittelitt i kjelleren.
Som sagt så gjort.
Det var jo før alt trøblet med vannrør/kloakkrør i kjelleren-nå ser det jo ikke ut der nede!!
Men trappehullet ble lyst, og lille Vegar fant endelig ut at han skulle bli født, var vel mektig lei av å være med på mammaens alle maleprosjekter!!



Nå i de siste dagene har jeg rukket malt 2 nattbord, ikke husket på å ta bilde, samt flisene over kjøkkenbenken.
Det skulle jo ikke gjøres noen forandringer på kjøkkenet før vi får kostet på oss nytt, men litt forandring fryder..vertfall meg;-P




Handlet har jeg også gjort, Green Gate har fått hjelp av meg til å øke salgstallene, jeg samler på Claire White og det i lys blått med prikker.
Ellers har det vært en god dose friske blomster, knotter, lykter, fuglebur, puter og mye jeg ikke husker i farten:0)
Jeg følger flokken jeg *fnis*


Etter at gullunge nr.3 kom så har det ikke vært de store prosjektene her, tiden går mest med til ungekos og husarbeid.
Men jeg har da planer for 2009, her skal det ikke hviles på noen laubærblader. Gjesterommet skal pusses opp til barnerom, eneste aberet er at vesla er like ubesluttsom som moren, og etter å ha takket nei til å få større rom har hun nå bestemt seg for at hun vil ha det lell.
Tapeten er bestilt med tanke på lille Vegar, men blå striper passer vel til en jente på 9 også?
Men hvem vet, kanskje hun havner på loftet der hun kan boltre seg på 30 kvadrat, Vegar på gjesterommet og så kan mammaen få hennes rom til hobbyrom.
Det kunne jeg nemlig trengt, for det er et kav å rydde opp hver natt slik at Martin kan få leke uten å plukke i mammas saker.



Det ble jammen meg et langt innlegg...jeg sier som Emmeline; hva har du gjort i året som var?


5 kommentarer:

Fru Fjeldhammer sa...

Oioioi, hva du har fått gjort i 2008... jeg er meget imponert!!!
Et hobbyrom fortjener du...

Lykke til med alle prosjekter i året som kommer!!

godt nytt år til deg og dine!!
klem

Julies sa...

Åh, gurimalla - for en innsats ! Måtte tenke meg om litt sjøl her jeg, nå og funnet ut at det har skjedd litt her og... Det artigste var å lage et uterom i låven, det ble yndlingsplassen hele sommeren igjennom. Og så har vi byttet vinduer i hele huset, panelert stua, lagt nytt gulv, malt kjøkkenet minst tre ganger... og alt var like nødvendig, faktisk !Nå er det hønsehuset som står for tur...
Godt nyttår til deg !

Gamlå sa...

Heisann

Har nå sittet og kost meg med innlegget ditt:)

Er innom for å si Godt nyttår og takk for det gamle.

hilsen Gamlå

janne - kathrine sa...

Hei, hei.

Ja, riktig mye har du rukket å gjøre i året som har gått.

Ønsker deg en fin nyttårsfeiring i morgen og et riktig godt nytt år!

Belinda Renee sa...

Såpass ja. Litt vittig sikkert å oppsummere hva en har gjort etter et langt år, hvertfall når man har gjort så mye som deg c",) Ikke nok med alt du har gjot, men i tillegg til all opppussing og ommøblering så har du hatt en liten pjokk, gått gravid og fått enda en .. Hehe.. Travle damen