torsdag 1. november 2007

Halloween finale!

Det var mange forberedelser i går/natt, og i dag, alt gikk ikke etter planen, og tiden til alle ideene mine strakk ikke til. Men gjett om vi hadde en superkoselig kveld. Vesla skulle være rød demon...selvfølgelig må en ha røde støvler-alle vet vel det?
Vel, denne mammaen giddet ikke kjøpe enda flere støvler, så vesla og venninnen ble utstyrt med trolldeig-maling! og et par gamle støvler med hull i..

Mangler bare Dorothy!!


Baking av spøkelseshus:


Det er bare fantasien som setter grenser...Trolldeigfigurer:

Hva du mener med grotesk??



Litt morro må en ha i nattens mulm og mørke!


Pyntet med effekter og dill til langt på natt!


Mye levende lys:


Hører dere det kravler?

De bor her:

Skal vi danse?

Konkurranse: Rull ut en mumie!



1.premie for estetisk utformelse!


1.premie for at alle bitene faktisk henger på!

Alle ble jo selvfølgelig premiert, ballong og fløyte...livat!!

Mors trøstepremie, "6 ruller plukk opp leken"



Til bords:



Meny:
Grøssete,slimete sjokoladekake med en dæsj seige flaggermus.
Boller med blod, muffins med grå guff, syke muffins med blå innmat, sjokolade-spøkelseshus og Blodig popcorn.
+ diverse tilbehør av ukjent opprinnelse!

Hadde ikke engang stort nok kakefat, fant til slutt en glassplate:


Vi fikk vertsgave av Torunn, hun har lagd den selv:-)

Familieportrettet:


"Divaen", mini-demonen og ikke akkurat kakemonsteret! "Sjefsheksa" sjøl og baby-demonen!











"KNASK ELLER KNEP"

Alt i alt så hadde vi det så hyggelig, ungene storkoste seg med ballonger, flotte kostymer og masse godt å spise. De dro ut i regnværet med regntøy og refleksvester for å vise seg fram og fikk masser av gotter. Her omkring var det mange som syntes det var gøy med besøk. Det kom også noen hit, sjefen selv sprang og skremte folk med en grusom maske og plastkniv med lydeffekt, tror han hadde det like festlig som barna(håper foreldrene som bringte og hentet sine forventningsfulle små har kommet seg av skrekken nå!!) Svigerforeldre på besøk syntes alt var stas, og søsteren min og jeg var begge skjønt enige at dette skulle gjentas. Så nå gjelder det å vri de små grå for å kunne finne på enda mere sprell neste år. Håper dere alle hadde en happy, skummel halloween:-)
Stor klem til dere alle fra Heksemor!

8 kommentarer:

Vangen sa...

WOW! Det var litt av en feiring. Var klasse over den ja!
Likte godt de fingrene-godt kommet på. og den bæsjen på kaka..hehe
Og familieportrette var uslåelig. En skummel gjeng,til og med lillemann:)(Så mer ut som en diva søstra di ja)
du har lagt lista høyt til neste år:)
klem

Anne sa...

Trøstes min !!! Skal si dere har lagt listen høyt. Så kjekt både for stor og liten. Helt kjempe at vi også fikk ta en liten del i denne feiringen da.
Samvær, felleskapet og kosen sto virkelig i høysete hjemme hos deg ja gitt.

Morsomt å se. Takk sal du ha :-)

Frk Mille sa...

Skal si du feirer Halloween, det så jo skikkelig gøy ut da. Både store og små i kostymer. Så flink du er.

Klem Frk. Mille

Aina sa...

Villa utsikten: Den kaken var så innmari ekkel den at det var nesten så ingen turde smake, og vi hadde jo så mye kaker og gotter at vi kunne mettet en bataljon! Hun VAR en diva, et tonn smykker, pynt i håret, gammelddagse gedigne øreklips i "gull" finkjole og arvet revepelsstola. Dritkul;-)
Det må jo bare bli enda bedre neste år, nå har jeg jo erfaring hehe..Håper vi kan lage en ny tradisjon og at ungene vil komme neste år også:-)

Anemone: Så koselig at du la igjen denne komentaren, ble jo mange bilder og jeg lurte litt på om det var mest jeg som syntes det var gøy. Noe av grunnen til at jeg blogger er jo for å inspirere og bli inspirert, så da var det jo kjekt at du syntes det var morro å se:-))
Det ble jo så koselig for svigers og søsteren min kom, så de hjalp jo til, og vi kunne kose oss sammen. Anbefales å investere noen timer på forhånd for det var rene juleaften/bursdagstemning hos ungene.
klem fra Aina.

Frk.Mille: En gang må jo være den første;-) Vesla har jo kledd seg ut to år tidligere så i år tenkte vi at vi kunne la henne ha selskap. Lage litt mer rundt det enn at hun bare gikk på dørene i nabolaget, og så synes jeg det er supergøy å lage selskap, dekorere/pynte og slikt hehe. Takketakk!
Klem tilbake:-)

Zizzi Molde sa...

Jøye meg, har tatt HELT av hos dere, skjønner jeg. Min oppsummering av dagen er som følger: Ungene synst det var spennende når det ringte på,men ble skremte av alle de "stygge folkene". Etterhvert ble junior rett og slett sur, for han kunne ikke forstå hvorfor vi skulle drive å gi vekk alt goderiet, det var jo bedre om han fikk det? Heldigvis var ikke trafikken så voldsom på døren i år, tror været la en demper på feiringen. Men det ser jo ut som om dere hadde en kjempeSkummel kveld, artig å se bildene...... klem fra meg!

Aina sa...

Anki: Ja, det tok litt av og det var kjempegøy. Skjønner godt jeg at poden heller ville beholde gotteriet selv framfor å gi det til styggingene som kom på døren;-)) De er søte disse små:-)

Zizzi Molde sa...

Hei igjen du. Jeg bruker Picasa til å redigere bildene i, derfor får jeg de softe kantene. Laster det ned gratis på web.

Aina sa...

Anki: ahaa, takk skal du ha, må prøve det en gang:-)