lørdag 9. mai 2009

Maihelg.

Ute blomstrer brudespireaen flott.


Og i noen krukker og zinkspann blomstrer noen stakkars spanske magregitter i vinden, det blåser vel friskt om dagene.



Inne skjer det lite spennende for jeg er så opptatt med å lese siste boken av Stieg Larson og scrappe kort.
Men det er nytt på sengene, prikker og ruter fra Ellos.
Bestilte prikkete sengetøy til Tuva og Vegar, men han har jo ikke juniordyne enda engang, og rutete til Martin.
Så da prøver jeg det bare sånn for sikkerhets skyld på sengen vår og Tuva fikk låne Martins rutete sengetøy...

Svenske størrelser er noe fjas!! Jeg må visst fram med symaskinen.


Tudeluu kjære venner, nyt søndagen da vel!
Klem fra

3 kommentarer:

Nina i Paradiset sa...

Å, så fint sengeteppe i rosa og blått! Er det også fra Ellos?? Brudespirea skal jeg også kjøpe meg. Hadde en liten hekk i den gamle hagen. Så koselig når den blomstret!

Å legge gressklipp rundt staudene har flere funksjoner:
1. det holder på fuktigheten i jorden når sola skinner....
2. Der gir utmerket gjøtsel til plantene, og ett flott jordforbedringsmiddel, særlig til sandjord.
3. dekker du den bare jorda mellom staudene med ett passe tykt lag med gressklipp, vil det kvele endel ugress, samt hindre nytt frøugress med å spire!
:)
Problemet med dette er Iberiasneglen.... Men i den gamle hagen min, fantes den jo ikke! Her må jeg være veldig forsiktig da.

Fjordheim sa...

Flott sengeteppe og sengesett.
Skikkelig koselig,
Herlig med blomstring i hagen nå. Håper på mange flotte dager ute fremover.
Brudespirea er en flott busk. Har en i hagen her. Der vi bodde før var det en hekk. Kanskje det blir det her også etterhvert.
Ha ei flott uke :)

My little footprints sa...

Hei Aina!
Så koselig du har det ute hos deg! Er litt engstelig for blåsingen om dagen jeg også, lurer litt på de stakkars plantene som jeg nettopp har plantet ;)

Stakk innom for også å si at du MÅ ta deg en tur innom bloggen min, for der venter det noe til deg ;)

Klemmer fra Beth