lørdag 29. desember 2007

Jubelbelysning...Julebelysning.

Vi har pyntet opp ute med litt lys...




Neida, ikke vårt hus dette, vi dro på kjøretur med vesla, lillemann og nabojenta, for å se på et par hus som ligger i Ranvika.
Det har blitt nærmest en tradisjon å dra dit å se på lys- pynten til de som bor der, "less is more" stemmer langt i fra her!
Kunne ikke tenkt meg hatt det slik selv, men synes det er morsomt å se, og tror det er litt av grunnen de pynter så innmari mye, for å glede andre.



Dette speilet har mannen min bestilt helt på egen hånd, vi skal ha det på ny-badet. Jeg er så imponert over at han har kommet på å kjøpe dette uten hint eller mas fra meg! Flink kar, og som ikke det er nok: nå er han og lillemann på handletur. Skal kjøpe ferdigmalte plater til veggene på et gjesterom, det skal bli nytt soverom til vesla, og så får jeg meg nytt hobbyrom-JIPPI:0)
Etter å ha flyttet hobbysakene mine(bare litt av de) rundt i huset den siste mnd. skal det bli godt å få et rom der alt kan få en fast plass, mulig mannen min er lei av symaskin og malesaker på kjøkkenet og stuen. hehe...


Og siste hobby prosjekt ble påbegynt i natt....

Hvorfor gjøre det enkelt med å bestille nye stoltrekk hos Åhlens, når en kan sitte med ei venninne å sy lekre trekk selv, i nattens mulm og mørkre?
Merete har vært her igjen, og nå lager vi stoltrekk, det er utrolig hva den jenta får til!
Ikke bare sitter hun her og hjelper meg på timesvis, men hun får gjort mye hjemme hos seg selv også.
Men før de neste trekkene skal sys, skal jeg dra til henne og hjelpe henne å beise et skap,
-det fortjener hun så snill som hun er:0)

12 kommentarer:

Anita sa...

Ja det var jo litt av et julepyntet hus! Så fin stlen blir!!
Og jammen har du en mann som har skjønt det! Skjønner at du ser fram til å få ditt eget rom! Det er jo bare såå kjekt å ha!
Klem Anita!

Zizzi Molde sa...

Been there and seen that too. Skjønner IKKE at de gidder, hvert år, men ok.... Flotte stoltrekk du lager deg da, kinne tenkt meg hele på kjøkkenet jeg, men har kommet til den konklusjonen an det er praktisk med skinn når man har små barn. Ønsker deg en fortsatt fin romjul!

klem fra meg!

Anne sa...

Tenker med gru på diverse strømmålere i bygda :-)

Litt fint når det er mørkt da, men slettes ikke min stil.

Fortsatt god helg.

Emmeline sa...

Jeg må bare le litt av de husene der;) Vi feiret jul på hytten på sørlandet i fjor og ble helt SJOKKERT da vi kom til nærmeste byggefelt... Hele byggefeltet blinket i alle regnbuens farger, for der har jo nesten alle halve slekten sin i Junaiten og så har de hentet inspirasjon fra den kanten alle mann. Et byggefelt i en liten bygd hadde mer glamourøs lyspynt enn hele vår bydel her i byen hehehe....
Jaja nok om det. Så heldig du er som har en flink venninne som hjelper deg med sømprosjektene dine, og den stolen din blir jo bare lekker ( lekker var den forøvrig uansett) Veldig fin!

Lena sa...

Så flotte bilder du viser! Nydelig stol forresten..og så flott å lese om de fine englene dere har sydd! Tenker det var mange glade beboere på sykehjemmet! Utrolig omtanke dere viser:) Også så koselig med de gamle barneskoene...sånn er jeg også, tar vare på sånt! Ønsker deg og dine et fantastisk godtnyttår!!

Frk Mille sa...

Noen tar litt mer av enn andre med tanke på pynting av lys, hehe. Det var et nydelig speil din mann hadde bestillt. Og så effektive dere er med symaskinen. Ønsker deg og dine et godt nyttår! Klem Frk Mille

Nina i Paradiset sa...

Oi!
Tenkte jeg først. Trodde det var deres hus.
Har nemlig ikke helt sansen for overbelyste hus, særlig ikke når lysene er i alle regnbuens farger, og får ståpels av blinkende lys! (grøss....)

Lurer litt på hvor dere bor, for kjærestens familie har en gammel hytte på Kleive, bygd på eiendommen til hans tippoldefar. (en gård som kalles Tamburgården el. noe sånt)Jeg har vært der bare en gang, men ble sjarmert momentant! Håper kjæresten vil beholde den, når han får spørsmål om å overta.

Huset i Hagen sa...

Å jeg som trodde først det var ditt hus, og jeg lurte på hva jeg skulle kommentere til det..;0) Vel. Det er jo til glede og latter for oss andre da. :0) Nydelige stoltrekk du lager. Så flink du er. Jeg er ikke så flink til å få sånt pent. Ønsker deg et godt nyttår! :0)

Anne-Berit sa...

Må gå utrolig mye strøm til alle de lysene,men det er vel med de der som med to naboer i nærheten her,de konkurerer om hvem som bruker flest kilowatt på lyspynt på husene,litt sprøtt,men sikkert gøy for dem.Stakk egentlig bare innom for å ønske deg et riktig godt nyttår:o)

Anne-Berit sa...

Hei Aina ,og takk for hyggelig hilsen.Glemte rent å kommentere den fine stolen din i natt da jeg var innom,aldeles nydelid det stoltrekket,så flink du er.Og mannen din høres grei ut.Ha en fin nyttårsaften,klem fra meg:o)

Linda sa...

Hei! Morro å ta en titt inn til deg.Så flott speil.Tenk å få eget hobbyrom så bra.Godt Nyttår.
Hilsen Linda :))

Emmeline sa...

Ville bare stikke innom for å ønske deg et godt nytt år og takke for mange koselige bloggestunder i året som gikk. Regner med at vi kommer til å fortsette på samme måten videre til neste år... Det er iallefall et nyttårsønske fra meg!Kos deg disse siste timene i 2007!! Godt nytt år:)