lørdag 18. oktober 2008

Blå-lørdag?


Jeg fikk enda flere gaver jeg, heldigrisen, denne nydelige puten (skrukkete etter å ha ligget i postpakken og jeg tør ikke stryke den, men det retter seg nok) og en kjempelekker liten serviett holder.
Fra
Villautsikten, tusen takk du vet hva den gamle tanta di liker og hva som passer her du.




Mens vi venter på gutten som skal komme styrer jeg som alltid, har sydd nye kapper til kjøkkenet, dvs. sydd kantene på ferdigkappe.
Her blir det blå detaljer, godt med litt fargeklatter nå i en fargerik høst....vel vinter.






Hyllen på kjøkkenet har fått tilbake de gamle krydderkrukkene og selskap av to av de tre fatene jeg fant på sist loppis. Jeg hengte opp et åkle som jeg kjøpte for mange år siden, syntes det var sååå fint og har også løper, poseholder og en brikke i samme stilen. Det er litt synd for det har gulnet i løpet av årene og jeg kan jo ikke klore det pga. det blå mønstret. (Noen tips eller må jeg vente på vårsolen?)

Blå detaljer på spisestuen...
Får det ikke noe mer travelt med å komme denne babyen, til tross for taksparkling, gardinbytte og vasking av kjøkken og gang...les lister, dører, vegger og alt annet som ikke akkurat blir skrubbet daglig ;-P



Og da måtte det jo bare bli blå gardiner på lekerommet også, noen følger en rød tråd, min er blå!


I natt som var sydde jeg dynetrekk, må jo matche sengekant-beskytteren må skjønne ;0)
Hvitt med lys blå prikker, så søtt.



Babytøyet er vasket opp, bare sånn for sikkerhets skyld, kan jo ikke lukte skap selv om en får nesten bare arvet tøy hehe..
Sortert og puttet i kjekke kasser etter str.


Og mens jeg utålmodig venter på at noe skal skje er sengen redd opp med sengeteppe (egentlig krabbeteppe) fra Kid-dagens reklame mens Anki er på ferietur ;-D

Så her løper jeg (vagger), og leker prektig husmor. Så flink atte jeg måtte til svigermor med tre dunker skittentøy!!
Herr Fagerheim har snart fagbrev i rør-staking, og nå kan vi dusje, gå på do og vaske kopper uten at det flommer på vaskerommet...men vaske klær lager svømmebasseng! ¤&%&(/&()='**"#&

Får håpe det hjelper å flytte vaskemaskin og tørketrommel på det gamle badet, hvis ikke må det nok en "ekte" rørlegger til.

Ok, nå er det nok fra denne kanten, i bilder og tekst.
Jeg skal finne sofaen, symaskin eller malekost, og lese mer av andres blogger.
Dere får ha en strålende lørdagskveld og en koselig helg videre.


Den gravide over og ut!!

8 kommentarer:

Mitt hvite hus sa...

Oj oj som du har stått på. og så fint det ble med det blå innslaget på alle rom. Syns kjøkkenet ditt er så sjarmerende =)
Lykke til=)

Merethe sa...

Tusen takk:)
Blir kjekt med nytt kjøkkenbord nå ja:)

Å du er fortsatt like gravid?:/
Kjempefine de lyseblå gardinene altså, skikkelig søte. Fikk nesten sommerfølelse av de, og det er en god følelse:)

Ønser deg lykke til med fødselen, og krysser fingrene for at fødselen er rett rundt hjørnet;)

Torilpia sa...

Tror nok det skjer saker og ting om ikke så veldig lenge .. :o)

Dette var et skikkelig koselig innlegg - levde meg inn i "historien" jeg .. :o)

Så mye fint og så koselig du har det hjemme hos deg ..

Lykke til - stor klem fra meg!

Anita sa...

Så fint rom det blir!! Håper for deg og alle rundt deg at du snart føder og får orden på vannet! KOs deg!

Fjordheim sa...

Utrolig så mye du rekker å gjøre. Tror jeg hadde sittet med beina på en krakk visst jeg var i din tilstand. Jeg låg forresten på sykehus den siste tiden før fødslene. Flott når alt går bra under svangerskapet og en får være frisk. Godt å få gjort en del så en kan bruke tiden til å kose seg med babyen når den kommer.
Lykke til :)

Håper jo du slipper å vente noe sælig lenger nå.
Ha ei riktig god uke :)

Prinsesse Elin sa...

Så fint det har blitt. Elsker blått og dette overgår alt. Jeg synes benken med putene er nydelige. ME LOVE:o)

Anita sa...

Hm! Er det blåmandag her tro, eller har du født;0) Kos deg samme hva!

Linda sa...

Hei Aina!Kan tenke du gleder deg til babyen kommer.Skal si du er kreativ og flink.Jeg var et vrak på slutten av svangerskapene,vagga bare litt rundt.Så nydelig dukkehuset ble.Koselig på kjøkken og spisestue.Herlig mrd litt farger i høstmørket.
Ha en fin uke!Klem Linda :))